Budapest med Erik ❤

Hej, nu har jag varit frånvarande bra länge igen. Kan i alla fall passa på att göra ett litet inlägg om min och Eriks resa till Budapest. Vi var där i fem dagar och det var verkligen jättemysigt.
 
Det är en väldigt fin stad med många vackra broar över Donau, som förövrigt är jättestor. Det tog ju lätt 5-10 minuter att gå över en bro vilket ger lite perspektiv. Budapest är ju uppdelat, ena sidan heter Buda och andra Pest, vi bodde på Pest-sidan där även centrum, parlamentet med mera ligger.
 
 
Första kvällen gick vi bra länge för att hitta en någorlunda resturang då vi ännu inte hittat vart riktiga resturangstråket riktigt låg. Men vi hittade en mysig resturang nära vattnet så det blev rätt bra. Förutom att vi fick miiiiinimala glas vin. Eller ja, det var liksom inget i dem..
Det var så mycket vi fick, haha!
 
När vi gick hem på kvällen kom vi PRECIS när de satte igång att spela folkmusik vid ett jättemysigt nybyggt ställe vid vattnet. Då samlades folk och började dansa i en ring i någon slags folkdans, det var jättehäftigt! Folk bara hoppade in vart som.
 
Vi satte oss och tog en öl där men den var mer som vatten..
 
Bild på bron
 
Jag ville bada på ett av deras kända termalbad men det kunde jag inte! Dock kom vi iväg till ett annat, det största.
 
 
 
Parlamentet som var jättestort..
 
Vi gick upp på en höjd med en staty som man ser från hela stan. Var en skaplig promenad!
 
Åt goda burgare rakt över gatan från hotellet, åt där kvällen efter också, dock fick Erik flera benbitar i sin då..
Besökte Nationalmuseet sista dagen vilket var helt fruktansvärt tråkigt. Var där inne ca 20 min.
 
 Vi hittade en Facebookande dam där dock.
 
 
Sista kvällen och vi åt en rikgit god middag. Så fantastisk människa jag har till pojkvän! ❤
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0