☆ Filmsittning ☆

Det är åtta sektioner på Örebro och jag tillhör den näst största med civilekonomer, systemvetare, statistik med mera och som en av de sista nollningsfesterna hade vi igår FILMSITTNING. Alla åtta grupperna i min sektion Sesam är olika filmteman, western, skräck, action, fantasy med mera och min grupp är Superhjältar. På gårdagens sittning klädde alltså alla grupper ut sig efter sitt tema och min grupp gick stenhårt in för att uppnå den ultimata superhjältelooken. Vi sparyade superman-loggan på blåa t-shirts, klippte långa mantlar och fixade och begav oss sedan till Strömpis för sittningen. Där blev vi bjudna på fördrink i form av mosserande vin á la Sesam (haha) och gick sedan upp till övervåningen där det var dukat för tvårätters. Vi fick skagentoast till förrätt och kycklingfilé med ädelostsås och potatisgratäng till efterätt och det var jättegott (och billigt! tvårätters, fördrink och två drinkbiljetter för 50 kr). Det var SÅ kul med sittning, det är sånger som ska sjungas och tostmasters som talar. (Se reglarna nedan! ;) glömde dock ta med häftet med sångerna hem, men jag får väl hoppas att "VD-sången" och de andra fastnat, ha-ha)
 
Sedan fortsatte kvällen med dans hela natten lång. Var så trevligt och sån härlig grupp som jag borde ha spenderat mer tid med. Nu är det bara finsittningen Gasquen kvar där Masters of Movies avgörs (tävlingen mellan grupperna).
 
 
 
Alla var överens om att man definitivt borde bära mantel oftare.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
Hade redan huggit in när jag kom på att man givetvis måste fota maten..!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0