Ridit en C-ponny idag!

Kom hem för en stund sedan efter att ha följt med mamma, mammas kompis Lotta och hennes dotter till deras ponny Acke! 
Mamma och jag kom mest för att hälsa på lite och kolla på hästarna, de har, förutom Acke ett 3 månaders skäckföl som är så sött så man bara vill ta med det hem! 
 
Jag fick i alla fall hjälpa till och borsta och göra i ordning Acke, och sedan red jag på banan, som var fylld med vattenpölar, så jag tog lite omvägar. ;) Måste ha sett ganska roligt ut med mig på en liten söt C-ponny som gjorde sitt bästa för att tyda mig, men det var SÅ SJUKT KUL!!! Har ju inte ridit på cirka en månad så var superkul att få sitta upp i sadeln igen. 
 
Jag saknar ponnytiden...började ju rida storhäst tidigt, då jag red en lektion i veckan på ponny och en på storhäst. De flesta i min ålder som har egna hästar rider ju fortfarande ponny. Acke och jag kom bra överens men jag ju van med att rida för tränare/instruktör, det är bara om jag rider privathästar ibland som jag rider utan. Hade en medryttarhäst förra sommaren som jag hade tänkt ut innan vad vi skulle göra på ridpasset, idag red jag mest runt lite "planlöst".
Red inte så länge och mamma tog med våran superknäppa kamera, och den tog bara skitbilder! Men tog lite med mobilen, så ni får se! :D
 
 
 
 
 
Fölet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0