Nya Converse!

Då var denna säsongs converse inhandlade! Har faktiskt aldrig haft vita och jag är ganska skicklig på att smutsa ner, ha sönder och få sulor och lossna osv och jag vet att de inte håller sig vita i mer än en vecka, om ens det. Och de är ju inte särskillt praktiska heller, det är en bit vitt tyg på lite gummi ihopsytt av en arbetare i Asien och själva skon är i material är ju egentligen inte värd mer än 50 :- De tål inte regn, blir man svettig i dem luktar dem och går de sönder blir man ledsen. Dessa tygskor kostar trotts allt 700:-
.
Men jag älskar dem. Vilket väldigt många svenska ungdomar gör. Lite smälta-in-i-mängden-skor typ. Har hänt att någon räknat hur många i min klass som har på sig converse en dag. Kan liksom vara uppemot 20 av 30 stycken! Det är ju sjukt! Och att man får betala 700:- för dem är ju också sjukt. När jag var på språkresa i sommras på Jersey (tillhör England) kostade dem 35 jerseypund tror jag. Det är halva priset för guds skull! Och då har de nog endå höjt priserna lite pga av oss skandinavier som kommer dit i flockar varje sommar. Säg att de skulle kosta 30 annars.
.
Fast det är ju ingen som kan komma och säga att converse är fula, inte passar in osv. De passar till ALLT.
Hälsningar Conversekvinnan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0