Der Regenschirm..

Jag vet inte riktigt om jag är glad eller orolig just nu, men jag har idag (förmodligen) skrivit mitt livs sista tyskaprov!!!!! :D
Känns helt underbart att jag inte behöver bry mig om det längre, för mig har det inte vart lätt med tyskan. Men samtidigt känns det inte helt lugnt, efter detta kan jag ju inte längre påverka mitt betyg. Men nu är det klart iaf. Jag hade väl alltid kunnat plugga mer tänker jag, men de typ 3 timmarna jag pluggar inför varje tyskaprov tycker jag borde räcka till ett E, jag behöver inte mer i betyg.
.
Om det nu visar sig att jag trotts detta inte blir godkänd vet jag inte vad jag ska göra.. Då har jag lagt ned en massa timmar under ett helt år på ingenting. Då får jag inga meritpoäng heller, och det var pga av de jag ens valde att läsa vidare tyskan.
Egentligen hade jag valt till inviduella valet till 2an att läsa vidare tyska pga meritpoängen, men nu känner jag att det inte är värt det. Så nästa vecka har jag bokat möte med min syv och så hoppas jag att jag kan ändra mitt inviduella val till entreprenörskap istället. Det är något som jag alltid tyckt verkar roligt, i 9an fundrarde jag ju länge på att välja ekonimi. Meritpoängen får jag läsa igen på utökad kurs och läsa Engelska 7 och Matte 5 istället, men det är ju iaf ämnen jag kommer ha nytta av. Jag har läst tyska i 4 år men endå känns det som jag inte skulle kunna fråga en tyska om vägen.
.
.
Nu är det bara att vänta och se på betyget. Men känns endå skönt att kunna säga hejdå tyska!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0