Senaste dagarna...

...har vart som vanliga dagar! Haha. I torsdags hade vi boxning på idrotten, fy sjutton så jobbigt! Men är verkligen glad att alla peppar varandra, jag är en sådan som behöver det när det är skolidrott, har ju haft detta ämne i vad kan det bli...11,5 år? Ibland när det är något tråkigt som fotboll (förlåt nu alla som gillar fotboll) så kan jag känna att "varför gör jag detta, är man 17 bast vet man väl hur man motionerar!?" men det är ju en del av utbildningen. Eller något. Min klass är dessutom en väldigt motionerande sådan. Men boxningen var kul och jag har fortfarande en riktig träningsverk i armar/rygg. 
 
Så när jag igår efter en supermysig fredagsfika skulle rida Don Kong, ridskolans bjässe så undrade jag hur detta skulle gå...Vi skulle hoppa och jag kände bara hjälp...Jag skulle runt med en tung lastbil och HOPPA, haha. Vad denna häst gör är att han hänger sig i tyglarna och går med huvudet i backen. Vanligtvis så är det hästen som brukar göra själva hoppet över hindret, men igår vad det jag som fick "lyfta" denna häst över. Såg nog rätt kul ut. Han slog banne mig i varenda bom och oxern som låg på 80/90 något sådant var det ett MIRAKEL att han inte rev en gång. Var ungefär som att hoppa en ko. Inte för att gjort detta men jag kan tänka mig. Han stannade framför hindret och "samlade" kraft, och sedan lyfte jag över honom, haha. Men rätt fina språng, MYCKET rygg. 
 
 
Idag sov jag till 11(!) och vaknade av att mamma kom in och väckte mig. Jag kan verkligen sova hur länge som helst...Vilket är dumt eftersom vi skulle till Västerås idag. Hyra slalompaket som man hyr för hela säsongen. Därefter åkte vi till IKEA i Västerås och gick runt lite på köpcentret. Köpte en stor tekopp och ett ljus med pepparkaksmönster. Och fick så en inspirationskick på IKEA så var tvungen att pilla lite i bokhyllorna och så i mitt rum. Blev nöjd! 
Fredagsfika på Pablos tro jag det hette. 
Invigning av julen...
 


Kommentarer
F

Väldigt vad fokuserad jag är på hamburgaren ;-)

2012-11-12 @ 10:34:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0