SWEDISH HOUSE MAFIA ! ! ! ♥

Igår, efter mitt kemi-mastodontprov på 3 timmar så var det bara hem och byta om. Jag var efter 2 veckors intensivt kemipluggande och sedan provet på 3 timmar, helt mentalt utarbetad. 
 
Och vad passar då inte bättre än att åka och se Swedish House Mafia!? Bara få släppa loss ALLT! Konserten var i Solna, Friends arena, den nybyggda. Hanna och jag blev skjutsade dit av pappa och gick sedan till den ENORMA arenan. När vi hade hängt av oss våra jackor i garderoben fick vi srå länge i kö för att komma ner till själva innerplanen där vi hade ståplats. Folk (och även vi) klättrade över sittplatserna för att komma ner, men där nere hade de satt upp staket så man kom inte ner, utan behövde använda gångarna. Så det var bara att tränga in sig någonstanns i en kö. Tillslut kom vi ner till inneplan och när vi stått där i 10 min (förtfarande för-DJ som spelade då) så släppde de fram några ännu längre fram, då även Hanna och mig! Så vi kom riktigt långt fram. 
 
SHM började spela i tid, 21:00! I jämförelse med andra världsartister är det jäkligt bra, men de kanske är för att de är svenskar. Konserten var iaf HELT SJUKT ENORMT BÄST! Steve Angello, Axwell, och Sebastian Ingrosso, de killarna är verkligen Sveriges kungar just nu. Steve fyllde dessutom år, 30 bast! Grattis! 
 
Det var så sjukt coolt att få se dem på riktigt, få se dem spela. Om man jämför musiken och låtarna med själva konserten var det stor skillnad. Musiken är ju house-musik och då ska den vara TUNG. det vaar den, men det var lite ovant till en början, men fy sjutton vad duktiga de är. Mitt i konserten fick även alla med ståplats sätta sig ner, för att sedan hoppa upp när musiken började igen. Hela konserten var otrolig, TACK SWEDISH HOUSE MAFIA! 
 
 
Kamera bakom SHM ut mot publikhavet
 
Hanna och jag!
Sångaren till några låtar, John Martin 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0