Äntligen

Hej!
Förlåt för att jag inte har bloggat på länge, men ska försöka komma igång nu igen, särskillt på jullovet! Får lov på onsdag, men det är mycket som ska göras innan dess. Prov ska skrivas och uppsatser likaså. Måste verkligen jobba upp betygen nu, det kommer bli svårt men det måste gå. Fick nämligen tillbaka mattenationella igår, och det gick åt skogen. Sänker mitt betyg i matte, så får ta och ligga i på matte 5. Just nu ligger rätt stor press på vad "man ska bli när man blir stor" dvs. vilken utbildning man ska läsa. Och jag har inte haft en aning förens idag! Var ju och städade idag som jag gör på lördagmornar (bästa tiden, jag vet ;) ) och detta har verkligen öppnat ögonen för mig vilken betydelse utbildningen har. Är det något jag inte vill bli så är det städare i alla fall. 
 
Så jag funderade lite på vad jag kan tänka mig, och så tänkte jag att civilingenjör i någon form kan vara min grej. Sökte runt lite och har nu hittat något jag tror jag vill söka till - Civilingenjör i informations- och kommunikationsteknik. Äntligen har jag hittat något som jag tror kan passa mig! Får läsa på lite mer om det och vart utbildningen finns, hittils har jag hittat den i Lund och på KTH, som är de universiteten som jag helst skulle vilja söka till, perfekt! 
 
Nu ska jag sätta mig och plugga, precis som förra helgen haha. Var inte ens utanför dörren då, och drömde bara om matte. Men nu är det fysik istället, och två uppsatser...Ha det bra i pluggmörkret! ;)
 
The Rollings Stones - Ruby Tuesday
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0