Onsdag

Hej! 
Hade tänkt att skriva här igår men det blev aldrig av...så jag gör det nu istället! Igår valde jag också att vara hemma, men åkte in för att göra fysikprovet. Satt i aulan med alla naturklasser och hostade och var snorig, mindre kul. Min hjärna var seg men när jag lämnade in provet var jag nästan först och det kändes jättebra! Sen hur det gick på riktigt får vi väl se sen...;) På lektioner förstår jag ingenting men på prov känns det bättre oftast? Jaja, tur att det är åt det hållet!
 
Idag är jag på superhumör! Hur vackert väder som helst och jag hade kort dag. Den började med att vi i klassen möttes på sjukhuset med vår biologilärare och gick sedan till Blodgivningen/centralen, vad det nu heter, för studiebesök! Har inte gjort studiebesök sedan högstadiet tror jag, så det var på tiden. Vi var i två grupper eftersom klassen är så stor, och fick gå runt och titta på hur de gjorde när de tappade folk på blod, prata med dem som gav blod och gå in i labbet och sedan där de förvarar allt blod. Jätteintressant måste jag säga, jag hoppas jag kan bli blod eller plasmagivare när jag fyller år nu snart. Tyvärr så var det en kille i klassen som svimmade och flera andra som mådde dåligt under besöket, vilket jag förstår. Men det är sånt som händer tyvärr..
 
 
Nu ska jag skriva dagens to-do-list och sedan bara börja beta av. Första punkten är att skriva klart och maila idrottsarbetet, så det är bara att börja!!
 
Ha en bra dag och njut av det underbara (men kalla) vädret!
Mitt fönster


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0