Huså, Ludvika och Stockholm

Hej!
Jag har tyvärr inte haft tid eller möjlighet att blogga på sistone, men nu så! Jag har varit med mamma och pappa i Huså utanför Åre i en vecka där vi har tagit det lungt, upplevt naturen, ridit islandshästar, fiskat osv. Det var skönt med lite avkoppling. Sedan har vi firat mormor som fyllde 80 i måndags och i tisdags morse åkte jag till Stockholm med Hanna och Ida!
 
I Stockholm bodde vi hos Hannas faster som har lägenhet där som hon så snällt lånade ut till oss. Bara några minuter därifrån fanns klippor där vi solade och badade, årets första dopp!
 
Vi åkte sedan in och tog båten till Djurgården för att se Allsång på Skansen! Jag har aldrig gått på det så var rätt taggad, plus att det var bra artister med, han nämligen börjat tyckt att Håkan Hellström är rätt bra. Men det stålande vädret och en viss Håkan och en viss Anton Edwald (?) hade dragit till sig mycket folk så efter 40 minuter i kö var klockan 20:15 och vi bestämde oss för att gå ur kön och sätta oss i en park och äta mackorna vi gjort i ordning hemma och kolla lite på Allsången på Svt Play istället utanför Skansen, haha! Vi såg nog rätt roliga ut där vi satt. Sedan tog vi en promenad vid hamnen längs Strandvägen och åkte sedan hem. 
 
Igår regnade det så mycket så vi gick mest i affärer. Vi blev interviuvade av Svt ang skolk som ofta resulterar i indraget studiebidrag, vi kollade på Rapport på kvällen men de tog inte med oss i inslaget, men det var lite häftigt ändå! I Gallerian åt vi även Frosen Yoghurt.
 
Vi hade tänkt att ta Gröna Lund på eftermiddagen, men det ville inte sluta regna så vi ställde in det och gick på bio istället, The Londe Ranger med Johnny Depp. Den var inte jättebra tycker jag, men helt okej. Sen gick vi hem och åt flingor och mjölk, haha! 
 
Idag gjorde vi lite brunch med amerikanska pannkakor för att sedan ta en vända in till stan. Sedan tog jag tåget tillbaka till Örebro.Var ute och övningskörde med pappa och sedan med körskolan. Och nu sitter jag här efter att ha avnjutit en kantarellpaj, supergott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0