Senaste veckan

I onsdags var det storbak hemma hos mig med fyra sorters sockerkaka. Det var kul att se skillnader och likheter mellan sockerkaka med bakpulver, bikarbonat, torrjäst och hjorthornssalt. Bakpulverkakan blev ljus och luftig och god, bikarbonatskakan fick finare (mörkare) färg, och mer smak, torrjästkakan blev kompakt, svampig och kan närmnast beskrivas som en tempurmadrass, medans hjorthornssaltskakan luktade värre och skarpare än något jag någonsinn känt i köket! Luktade värre än hårblekning. Vågade knappt smaka men den såg iaf normal ut.
 
 
 
 
I torsdags var det Karrofest med tema Barnprogram! Jag klädde ut mig till Askungen och de andra var bla Rödluvan, Pippi Långstrump, Skelettet från Greveholm, Karlsson på taket och några av killarna var Tintin och Dupontarna! Var tvungen att ta kort då de var så bra utklädda!
 
Nu i helgen har jag inte gjort så mycket. Försökt att plugga lite, gått sådär :/
 
 
Idag åkte mamma och pappa till Portugal så jag är ensam hemma. Måste säga att det är riktigt mysig på ett sätt, idag har jag plockat in de sista ätbara äpplena från trädgården, bakat scones och druckit te och kollat på AFV samt handlat skvallerblaska för första gången på länge! 
 
 
Jag är ju rena rama Ernst!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0