Det sista av frukostjobbet

I torsdags gjorde Hanna och jag vårt sista frukostutdelningspass, detta i Hallsberg. Som sagt har det varit ett väldigt trevligt jobb och de tidiga mornar har inte varit något större problem tycker jag. Vi har fått uppleva en hel del då jobbet har varit rätt omväxlande, vi har fått köra tjänstebil, besökt olika städer varje dag, och möta många människor. De roligaste mötena enligt mig har varit två äldre herrar, den ena i Askersund som kom fram och tacksamt tog emot frukostpåsen och frågade mig om det var Örebro Länsteater som skulle bygga skola samt teater i Askersund. Jag sa att jag inte trodde det men att det var väldigt roligt att det byggdes nytt i Askersund. Herren gick sedan iväg men cirka 20 minuter senare kom han tillbaka med en borshyr (visserligen från ett politiskt parti jag kanske inte helt håller med) där det var en bild på hur huset skulle se ut när det var klart. 
 
I Karlskoga mötte Hanna och jag en herre som jobbade för komunen med att samla skärp. Han hade jobbat för Karlskoga kommun i 41 år och berättade om sin stora hobby - stickning och virkning. Det var hemligheten för att behålla rörligheten i händer och handleder på ålderns höst enligt honom. Det är denna typ av människor man aldrig skulle få träffa annars och därför har detta jobb varit lite extra roligt, förutom att jag fick jobba med Hanna då. 
 
Tack för sex trevliga dagar som förhoppningsvis ger resultat för Länsteatern i Örebro!
 
 
Hanna med bilen vi åkt runt i!
 
 
 
Hallsbergs station
 
 
 
Jag i Askersund där vi hade det rätt lugnt, så vi gick de 50 meterna ned till sjön och tog några bilder innan nästa buss anlände. 
 
 
Fina Hanna i Askersund efter att vi jobbat klart för dagen
 
 
Otroligt vackra Askersund
 
 
 
 
Jag på ett fik i Hallsberg
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0