Västerås

Pappa jobbar ju en del i Västerås nu och igår åkte Hanna och jag med och utforskade staden medan pappa jobbade (så det ska vara). Eftersom att vi kom dit innan 9 på morgonen hade inga affärer öppnat, så vi satte oss på Espresso House och drack kaffe. Jag drack en stor vaniljlatte som verkligen kan rekomenderas! Jag tyckte den var så god att jag senare under dagen köpte syrup'en (nej, det heter inte sirap) som de använder till denna delikata kaffedryck. 
 
Vi gick sedan i några butiker, lunchade med pappa och gick på eftermiddagen i gamla stan som var väldigt mysigt. Vi gick även förbi slottet och Stadshuset, men just slottet var väl inte så mycket att komma med om man jämför med Örebro Slott. 
Tack för en trevlig dag!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0