Egentid

Sitter med en kopp kaffe och egengjorda kokostoppar med tända ljus och lyssnar på The Kinks och klockan närmar sig 9. 

Mamma och pappa har minisemester i Stockholm så jag är ensam hemma i höstmörkret, vilket är något av det bästa jag vet. Egentid är så viktigt tycker jag och är något jag alltid uppskattat. 

Det är speciellt och jag kan göra kaffe halv nio på kvällen och spela musik på högsta volym. Nog för att man kan göra allt sånt annars också, men det är så skönt att göra allt själv. 

Var sugen på naturgodis men tyckte det var onödigt och just i lagom tid såg jag att Veckorevyn tipsade om hur man gjorde naturgodis själv på Facebook, vilket jag var tvungen att testa! 
Per 100 g choklad, 1 dl kokosflingor + lite rivet citronskal. Smälta och blanda ihop och sedan låta svalna. Jättegott! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0