Hej igen!

Länge sedan sist som alltid tyvärr, men nu när jag har tentavecka försöker jag komma bort från plugget så då tog jag mig (dumt nog) tid att uppdatera här!
 
Det största som har hänt (eller vad man nu kallar det) sedan jag skrev något senast är att jag, mamma och pappa för tredje gången varit i fina Sulden, denna gången även med den tyska delen av min släkt!
 
Här kommer en bild på byns berämda yakar: 
 
 
Frukosten på mysiga Panorama, alltid lika gott!
 
 
Vissa dagar gick vi ut och åt och andra spenderades på hotellet där vi kunde laga mat då det fanns kök i mammas och pappas rum. En kväll blev det även YATZY
 
 
En dag gjorde vi en utflykt till Merano, som måste vara typ världens mysigaste stad. Det var väldigt lugnt där nu till skillnad från tidigare gånger då det varit senare på säsongen, så det var väldigt lugnt där nu!
 
 
 
 
En kväll gick vi och åt på Yak och Yeti - där vi alltså åt yak! Var gott och en annorlunda och väldigt häftig upplevelse på detta lilla ställe. 
 
 
 
 
Något som var tråkigt var däremot att vädrert inte var så jättebra denna gång, men det blev fina bilder för det!
 
 
Sista dagen blev dock fin, här är en panoramabild!
 
 
Sista kvällen var vi på Rolands bar och bistro (som andra kvällar också) och jäklar vilka pizzor de har! Så mysigt ställe!
 
 
 
Jag har även gjort en hel del annat, har givetvis träffat mina kära grabbar en del, här för en utekväll...
 
 
...och här för en "hemmakväll". Vi kollade på Titanic haha!
 
 
Erik och jag tog en fika på Waynes där vi hade vår första dejt för cirka 1,5 år sedan
 
 
Hittade en fin gammal påskhälsning från mig till mina föräldrar
 
 
Vi håller ju på att renovera köket här hemma (vilket jag måste lägga upp bilder på!!) så blev en rejäl storhandling på IKEA
 
 
Var iväg och åt brunch med barndomsvänner en dag! Väldigt mysigt
 
Vi tog även en promenad i det fina vädret
 
 
Har ju även fyllt år och en av presenterna var en middag med mamma, pappa och Erik. Vi gick till Kungsgatan 1 och åt och drack gott! Var en väldigt bra present!
 
 
 
 
 
 
Förra fredagen gick jag och grabbarna till Kåren, men innan dess var vi en stund och förfestade lite hos Kalle. Han hade laddat ner en app till mobilen som kommer från Svenska Turistföreningen som heter "The Swedish Number" tror jag. Hur som, så kan folk från andra länder som är nyfikna på Sverige ringa och får då tala med en slumpvis svensk som har appen. Vi, eller Kalle rättare sagt, blev uppringda av en amerikansk radiostation i Oregon. Först fick vi tala med assistenten under reklamen och kopplades sedan på till programmet. De underade vad vi gjorde, vilket musik vi lyssnade på, vad man borde göra om man vill besöka Sverige och lite sånnt. Var rätt coolt faktiskt! 
 
Nu i helgen som var åkte vi till Linköping för att hälsa på Fritte som bor där och pluggar. Vi grillade i det fina (men osäkra vädret) och hade trevligt. Träffade Linköpings typiska "overallare" på Kårallen (deras kårhus) men tillställningen där var inte jättespännade tyckte jag trots att den skulle vara populär så för mig blev det en tidig kväll. Dagen efter tog vi det lugnt och tog oss ut mellan hagelskurarna för en rejäl promenad till Hemköp där vi köpte läsk och en kladdkaka och gick sedan tillbaka för att kolla på sm-finalen i hockey! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0