Musik

Satt och lyssnade på "Radion" på Spotify på Rock och återupptäckte lite musik som jag var lite besatt av för x antal år sedan. Hade perioder då jag gillade 30 Seconds to Mars, Green Day, Linkin Park, My Chemical Romance, Muse, Paramore och Fall Out Boy mf. Kom ihåg första gången jag lyssnade samt såg videon till Linkin Parks låt What I've Done, jag grät! Det var liksom första gången för mig jag såg en riktig såndära "utrotningshotade-djur-naturkatastrofer-vi-rika-har-överflöd-av-allt-och-folk-i-afrika-har-inte-mat-för-dagen-oj-det-är-krig"-film.
Älskade denna låt hur som hellst!
En annan låt lite på samma tema är ju denna..eller ja det finns nog ganska jättemånga på samma tema.
Klart det kan bli lite tjatigt med sånna låtar med de är ju faktiskt bra då vi i väst kanske skänker någon extra slant på någon välgörenhetsgala. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0