Frisörer - lagliga rånare?

Hej!
Jag var precis och klippte mig som ni kanske förstår av överskriften. Var på ett ställe i stan där man får 30% på en behandlig med Resturangchansen, klippte mig där i januari också för att idag kunna utnyttja deras rabatter maximalt. Känner att det inte finns något annat altenativ än att försköka använda varenda rabbatt jag hittar. Varför? Jo, att gå till frisören idag är ju som att boka upp en tid för att bli smygrånad.
 
Idag kom jag 10 minuter innan min klipptid var bokad, men eftersom kunden innan mig med samma frisör tog lite längre tid fick jag vänta i 20 minuter istället för 10. Frisören tvättade sedan mitt hår och medans hon gör det frågar hon om jag vill ha en intensivinpacking och jag tackar nej. "Den är jättebra och reparerar håret och kostar bara 49 kr" säger hon. BARA 50 SPÄNN!? Eh, nej tack. Hon börjar klippa håret utan att säga hur många centimeter hon tar, hon frågar endast vad jag vill ha för form osv. När hon är klar med själva huvudklippningen börjar hon blåsa håret på mig men hinner inte särskillt långt innan hon måste hjälpa den typ 5e kunden under min klipptid med att hitta rätt produkt. Några minuter senare kommer hon tillbaka och fortsätter blåsa och samtidigt borsta håret, men det käns ärligt talat som hon slår mig med borsten i bakhuvudet, jag har nämligen fortfarande lite huvudvärk av "borstandet". Detta gör hon förmodligen för att försöka tjäna in tiden som är försenad från kunden innan mig.
 
Hon drar så att hela huvudet föjler med i borsttagen innan en till kund kommer som just hon måste hjälpa trots att det är två andra frisörer i frisörsalongen. Och sedan tillbaka till mig och blåsa klart håret. Frisörskan ställer upp alla proudkter hon har använt i mitt hår på bordet framför mig så jag verkligen ska se hur otrolifgt profsiga de är. Hon plattar det och det bara ryker. Känns som att hon har på lite väl hög värme när det pyser...Nu är hon i alla fall klar och börjar försöka sälja på mig värmeskydd, schampoon och annat hårklet. På något vis lyckas jag försäkra henne om att jag har allt jag behöver och betalar och får då rabatten som jag är så glad att jag har. Funderade lite om de 315 kr jag betalade var med eller utan rabatt, men det var alltså med. Det blir 450 kr utan rabatt alltså....Det är nästan 500 spänn för vatten i öronen, några klipp och en smärtande hårbotten och lite tinituss från hårtorken. Men jag slapp åtminstånde bli brännmärkt med plattången. Denna gång. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0