Dag på stan med mamma

Hej!
Idag hade mamma och jag en riktig mor-och-dotter-dag. Vi åt frukost och gick sedan upp på stan där mamma köpte en affisch på Länsmuseet med fågelmotiv. På vägen dit såg jag gräsänderna i Svartån och sa att vi bara måste gå och köpa en limpa på Willys och mata dem med! När jag var liten gick alltid farmor och jag och matade änder, och har ju inte gjort det sen jag var kanske 5, 6 år så nu var det dags.
Så där stod vi, med en hel skivad limpa och matade änder i 5-10 minuter, haha! De var jättesöta men rätt aggressiva mot varandra.

Sedan tog vi en tur på Örebro Konsthall som jag velat gå på ett tag. Det var bara en utställning så det gick snabbt men det var trevligt. Efter en runda i några butiker gick vi och åt på Stora Örebro där ingen av oss har varit faktiskt, vi tog lunchbuffen och det var jättegott! Det var lugnt och vi satt där säkert en timme och kollade på människor.

En riktigt mysig dag! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0