Har ett flåsande astronomiberg i nacken som jag blundat för lite väl länge.

Tjena mittbena!
REDAN TORSDAGKVÄLL!? What? Jaha, får väl innfinna mig i situatioen. Imorgon är det ju fredag, så klaga ska jag inte. Eller jo det ska jag visst för fredag betyder helg och denna helg ser jag inte så värst fram emot, den kommer innehålla en grej, astronomiJag skojar inte när jag säger att jag inte ens kommer ihåg senaste gången jag gjorde en uppgift i astronomin, det var förra året någon gång. Och på måndag har jag prov. Hehe. Ja, man kan alltid skjuta på det jobbiga berget liiite längre fram. 
 
Det västa av det redan hemska är väl dock att jag inte förstår något, alls. "Räkna ut tangentalhastigheten för stjärna A" vet jag att det finns någon fråga i ett häfte vi fick för tusen år sedan heter. Jag har inte ens en aning om vad tangentalhastighet är, inte en susning. Provet är på allt vi har gjort på hela kursen hittills, så provet är sjukt stort. Alltså begrepp som man bara whaaat? Förstår ens astronomerna själva något av vad det är de gör? 
 
Jag hade ju kunnat ta en liten titt på mitt gigantiska astronomiberg idag som står och flåsar mig i nacken, men jag kan inte. Jag är helt handligsförlamad! Helt plötsligt blev kemiuppgifter, svenskauppsatser och tvätt och allt annat vardagstråk jätteintressant. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0