Kappl

På sportlovet tog jag, mamma och pappa bilen ner till Österrike och Kappl, en fin liten by i en dalgång mellan St Anton och Ischgl. Vi bodde i en egen "lägenhet" en bit utanför byn i Platti. Det var inte platt någonstanns dock ;)
Vädret under veckan var mycket omväxlande med sol, snö och regn nere i byn. Fina berg och bra skidåkning!
 
 
 
 
 
 
Pappa kastade upp lite snö när jag fotade ;)
 
 
 
 
Middag på Post Hotel. Menyn var på tyska så jag chansade på "Mixed Grill". Fick en bit av någon ko-del, typ entrekotte(?), fläckfilé, kyckling, bacon samt korv. Samt några skrämda grönsaker i hörnet.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ser ni molngränsen mitt i bilden?
 
 
Det syns inte så bra men en dag såg vi en kille i krokodil/dinosauriedräckt, en i björndräck samt en med hola-hola-kjol (heter kanske inte så men sån man dansar i på Hawaii)
 
 
Sista kvällen avslutade vi med ännu ett besök (det fjärde tror jag) på resturang och hotel Post Hotel. Jag åt riktig Österrikisk wienerschnitzel, drack öl och klämde sedan i mig tallriken med banana split ovan. Är fortfarande mätt.
 
Mer bilder kommer kanske då jag inte har de från vår genensamma akmera :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0